PedLabor

 

Társadalomtudósok három rendszerváltás idején – Papp Gábor

 

Tanügyigazgatás. Az MSZT OSZ és az Educatio (R) műhelykonferenciája a WJLF-EN

 

Wesley vallásszociológiai körkép
Urfi Péter: A papok és a számok -“a gyerekmolesztálási ügy”-ről a katolikus egyházban

 

Csákó Mihály emlékkonferencia

 

Forrai Judit 70 éves

 

Goldziher szalon
Zsidóságkutatások és internetes adatbázisépítés

 

 

 

 

 

Meghívó

 

A Wesley János Főiskola pedagógia szakos hallgatói és oktatói nyitott
szakmai műhelyt hoztak létre PedLabor néven, ami minden hónap első hétfőjén
17 és 20 óra között különböző programokat kínál gyakorló pedagógusok és más
pedagógiai szakemberek számára. Célunk az ismeretterjesztés és a
tapasztalatcsere olyan témákban, amelyek komoly kihívást jelentenek a
közoktatás területén. A rendezvénysorozat látogatása ingyenes, de
regisztrációhoz kötött.

Az első három témánk:

április 1. Hogyan előzhető meg az iskolai bullying? (módszertani bemutató,
kerekasztalbeszélgetés, fórum)

május 6. Mit tanulhatunk a finnektől? (minikonferencia, fórum)

június 3. Mit jelent a gyakorlatban a gamification? (módszertani bemutatók)

 

 

Meghívó

 

Vallásszociológiai körkép: Rosta Gergely az európai katolikusokról

 

Helyszín és időpont:

WJLF, Budapest, Dankó utca 8., Kline terem

2019. május 8. 17 óra

 

Minden érdeklődőt szeretettel várunk.

 

 

 

 

Meghívó

 

Lassan két évtizedes szokásunk, hogy az MSZT oktatásszociológiai szakosztály (http://oktatas.uni.hu) évi 6-7 konferenciájából négyet egy-egy Educatio (R) szám köré rendezünk - mégpedig nem konferenciafelhívásos rendszerben, hanem meghívott előadókkal. Így most "Tanügyigazgatás" címmel lesz 2019 május 9-én, csütörtökön konferenciánk. A konferencia előadói azok közül kerülnek ki, akiket a számot tematikusan kézben tartó Györgyi Zoltán és Fehérvári Anikó főszerkesztő már korábban tanulmány-szerzőnek kért fel.

 

A konferencia vendéglátója a WJLF ( http://wesley.hu ) helyszín a VIII. Dankó u 11., Kline terem (http://oktatas.uni.hu/dankoutca.htm )

 

Az előadás lehet

 

a. az Educatio(R)-ba írt tanulmány összefoglalója vagy

b. az Educatio(R)-ba írt tanulmány valamely izgalmas részletének kifejtése vagy 

c. az Educatio(R)-ba írt tanulmány kapcsán a legfontosabb dilemmákat megvilágító, olyan vitaindító, amely (mármint a vita) a végső szöveg elkészítésében is segíti a szerzőt (szerencsés esetben konferenciáink a lapzárta előtti hetek valamelyikére esnek, ha nem, akkor ez csak úgy értendő, hogy a korrektúra fázisban szokásos változtatásokhoz kap tanácsot a szerző, tehát ez az opció NEM módosítja a felkérőben kapott határidőt) vagy 

d. az Educatio(R)-ba írt tanulmány témájához kapcsolódó, de abból végülis kimaradt/kimaradó elem

 

A konferenciák azon az elven működnek, hogy a (tanulmányonként)  20 perces előadásokhoz 20 perces vitaidő tartozik. 

 

A konferencia ingyenes és regisztrációt nem igényel.

 

Program

 

13

.

00

.

megnyitó

 

 

 

 

13

.

10

.

Györgyi Zoltán

:

Decentralizáció? dekoncentráció? – a közoktatás irányítása 2016 után

/

közoktatás, irányítás, oktatáspolitika

13

.

50

.

Rónay Zoltán

:

Elmélet és gyakorlat. Jogi alapelvek érvényesülése a tanügyigazgatás szabályozásában

/

Jogállamiság, jogbiztonság, központosítás

14

.

30

.

szünet

 

 

 

 

14

.

50

.

Mártonfi György

:

Egy új szakképzési reform lehetőségei és korlátai

/

Szakképzés, reform, politikai kontextus.

15

.

30

.

Szegedi Eszter

:

Az alapítványi és magániskolák szerepe az újracentralizált oktatási rendszerben

/

alapítványi- és magániskolák, alternatív kerettanterv, szülői válaszreakciók, tanszabadság

16

.

10

.

szünet

 

 

 

 

16

.

30

.

Farkas Péter

:

Duális szakképzési modellek Európában

/

osztrák duális szakképzés, német duális szakképzés, svájci duális szakképzés, angol duális szakképzés, dán duális szakképzés

17

.

10

.

Zolnai Erika

:

Paradigmaváltás az angol szakképzésben. A középfokú képzés dilemmái

/

szakképzés; oktatásfejlesztés; válság és reform.

17

 

50

 

szünet

 

 

 

 

18

 

10

 

Bajomi Iván

:

A centralizált irányítási modellt kissé módosító franciaországi változásokról.

 

 

 

Minisztériumi vagy független értékelés?  Átláthatóvá tehető-e tantervi szabályozás? Lehet más a konzultáció?

 

18

.

50

.

Velkey Kristóf

:

Hangsúlyváltások Lengyelország tanügyigazgatásában

/

oktatáspolitika; decentralizáció; minőségellenőrzés

18

.

30

.

zárszó

 

 

 

 

 

 

 

Meghívó

 

Urfi Péter: A papok és a számok -“a gyerekmolesztálási ügy”-ről a katolikus egyházban

 

Helyszín és időpont:

WJLF, Budapest, Dankó utca 8., Kline terem

2019. május 11. 14.30 – 16.00 óra

 

Minden érdeklődőt szeretettel várunk.

 

 

 

Meghívó

 

Csákó Mihály (1941-2019) a magyar társadalomkutatók fiatal és középnemzedéke jó részének meghatározó tanára volt. Az idősebb nemzedékben is sokan vannak, akik informális tanítványként, kutatótársként, munkatársként, tanácskérőként köszönhetnek sokat Misi egészen különleges intellektusának és párját ritkító segítőkészségének.

Misi utolsó két munkahelye az ELTE Társadalomtudományi kara és a Wesley János Lelkészképző Főiskola volt. E két intézmény 2019 junius 14-15-én péntek-szombaton Csákó Mihály emlékkonferenciát szervez.

Szervező bizottság:

Heller Mária

Lukács Péter

Nagy Péter Tibor

Sík Domokos

 

Jelentkezési_lap

 

 

Meghívó

 

Forrai Judit hetven éves

Helyszín és időpont:

WJLF, Budapest, Dankó utca 8., Kline terem

2019. május 16-17.

 

Minden érdeklődőt szeretettel várunk.

A program az alábbi linken érhető el:

http://oktatas.uni.hu/keret.cgi?/20190516.htm

 

 

 

Meghívó

 

Goldziher szalon
Zsidóságkutatások és internetes adatbázisépítés

 

 

Helyszín és időpont:

WJLF, Budapest, Dankó utca 8., Kline terem

2019. május 30.

 

Minden érdeklődőt szeretettel várunk.